
Publicēšanas datums: 14.11.2005
Ievads: "...cilvēki citās pasaules valstīs labāk skatās filmu, piemēram, ar Tomu Krūzu galvenajā lomā, nevis ar viņam ekvivalentu Āzijas aktieri Chow Yun-Fat..." Vieta: UC Berkeley Filmu Festivālā 2002. gada septembrī

Cinespot: Esmu dzirdējis, ka ASV producentu kompānijas vēlas veidot šīs filmas remeiku. Kādi ir jūsu komentāri par šo vēlmi?
Ryu:
Uz šo lietu lūkojos visai pozitīvi. Liekas, ka šis notikums man nāk tikai par labu – jūtos pagodināts. Pozitīvi liekas arī tas, ka ar Korejas filmu remeikiem ASV skatītāji tiek vairāk iepazīstināti ar Korejas kultūru un tās niansēm. Vienīgā problēma, kas mani neapmierināja ir tas cik daudz naudiņas viņi samaksāja par šīm tiesībām. Gribētos nedaudz vairāk (smejas)
Cinespot: Vai jums šķiet, ka šis remeiks iegūs popularitāti ASV skatītāju acīs?
Ryu:
Tas ir atkarīgs no producentiem un scenārija adoptācijas prasmēm. Man īsti nav ko teikt par šo lietu. Patiesība ir tāda, ka ASV kompānijas regulāri iepērk tiesības uz remeikiem un to rokās ir ārkārtīgi liels daudzums Korejiešu filmu tiesību, tomēr visā visumā minimāls daudzums no šīm tiesībām tiek realizētas, tādēļ mani moka ziņkāre par šīs filmas turpmāko likteni...
Jautājums, kas mani satrauc ir tāds, ka varbūt šis remeiks būs ļoti vai pat pārāk veiksmīgs! Es baidos no šīm lietām, jo tad Korejas kino var kļūt par lētu ideju ģeneratoru Holivudas lielajiem projektiem. (Korejas kino remeiku tiesības un scenāriji parasti tiek nopirkti par ļoti, ļoti mazām naudas summām)
Un ja šāda masveida iepirkšana uzsāktos, tad Korejas kino nevarētu veidot konkurenci un vispār sāktu iznīkt – vienkārši visas labās idejas tiktu izpirktas un realizētas aizrobežu valstīs. Un protams, ka cilvēki citās pasaules valstīs labāk skatās filmu, piemēram, ar Tomu Krūzu galvenajā lomā, nevis ar viņam ekvivalentu Āzijas aktieri Chow Yun-Fat.
Cinespot: Kā jums patika strādāt ar Jeon Do-Yeon? Vai jūs domājat vēl nākotnē sadarboties ar šo aktrisi?
Ryu:
Viņa ir profesionāla aktrise un jūtos ļoti labi strādājot ar profesionāļiem. Vienmēr pastāv iespējas turpmākai sadarbībai, lai gan tajā pat laikā šīs iespējas var nepastāvēt – viss atkarīgs no apstākļiem.
Patiesībā Korejā kino zvaigžņu spēks ir milzīgs. Režisoram vajadzētu izvēlēties aktierus un aktrises, tomēr realitātē vairums gadījumos ir tā, ka aktrises vairums gadījumos pašas izvēlas režisoru. Bet tā kā esmu precējies, tad jauno aktrišu acīs neesmu populārs (smejas)
Cinespot: Vai Jeon Do-Yeon bija jūsu primārā izvēle filmai “No Blood No Tears”?
Ryu:
Pirmsākumos tā nebija Jeon Do-Yeon. Bet šai filmai es vēlējos pamainīt šīs pazīstamās aktrises ampluā. Šo ieceri arī realizēju. Man gribējās redzēt kā šī lieliskā aktrise spēs atveidot izmisušas sievietes tēlu.
Par karjeru un radošo darbu.
Cinespot: Jūs esat arī uzņēmies kā aktieris, ieskaitot paša režisēto darbu “Die Bad”. Kā jums patika atrasties objektīva abās pusēs? Kura puse ir labāka?
Ryu:
Ir brīži, kad man patīk būt aktierim un ir brīži, kad režisoram. Kad man režisora amatā jāpieņem smagi lēmumi, tad vēlos būt aktiera statusā, bet kad man ir jāiegaumē vairāki dialogi aktiera statusā, tad vēlos būt režisors. (smejas)
Ir brīži, kad jāuzņem ainas, kurās ir maz dialogu – tieši tad varu būt gan aktieris, gan režisors – tas mani padara laimīgu. Esmu uzņēmies filmā “Oasis”, kuru režisēja Lee Chung-Dong, un kad man bija jāiegaumē vairāk par 3 teikumiem, es ļoti vēlējos pāriet objektīva otrā pusē...
Cinespot: Kura ir jūsu mīļākā filma?
Ryu:
Šis ir grūts jautājums, jo man patīk daudz filmu. Ja man noteikti liktu izvēlēties, tad tā būtu Jackie Chan “Project A”. Šī filma padarīja manus tīņa gadus laimīgus! Pat tagad, kad skatos šo filmu, vēlos kauties kā galvenais varonis! (smejas)
Cinespot: No kā jūs esat iespaidojies?
Ryu:
Savos tīņu gados man ļoti patika cīņu filmas, kuras nāca no Honkongas. Man patika Jackie Chan, Bruce Lee, John Woo un King Hu filmas. Bet nedaudz vēlāk – 80tajos gados es atklāju Martin Scorsese un Brian DePalmu – no šie cilvēki ir pietiekami daudz iespaidojuši manu radošo izaugsmi. Vēlāk es redzēju Quentin Tarantino filmu “Reservoir Dog”. Uzskatu kā šī filma ir varen forša un šis darbs manā atmiņā atstāja paliekošus iespaidus.
Vēl esmu skatījies vairākus Christopher Nolan darbus un Buster Keaton mēmo kino. Varētu teikt, ka esmu iespaidojies no vairākiem darbiem. Attiecībā uz šo tēmu vēlos citēt Konfūciju: “Ja tu redzi divus cilvēkus, kas dodas tev pa priekšu, tad abi tie ir tavi skolotāji. Un pat ja šie cilvēki ir sliktāki par tevi, tad tu vari mācīties no viņu kļūdām un mācīties to, kāpēc tu domā, ka viņi ir sliktāki…” tāpat es uztveru kino, piemēram, esmu iespaidojies no filmām, kuras man nepatīk, kā Roger Corman filma, kura ir manī atstājusi milzīgu iespaidu...(smejas)
Par Korejas kino tirgu.
Cinespot: Dažās no jūsu filmām ir spēcīgi avangarda elementi. Vai jūs domājat, ka pastāv liela mākslas un komerciālā kino atšķirība?
Ryu:
Vēlos uzdot Amerikas skatītājiem jautājumu. Vai ASV pastāv milzīga atšķirība starp komerciālām un mākslas filmām?
Cinespot: Hmmm…(smejas), es domāju, ka pastāv…
Ryu:
Korejā tā saucamās mākslas mājas (art house) filmas var kļūt komerciāli veiksmīgas, bet tajā pat laikā filma, uz kuru tika liktas lielas komerciālas cerības, var izgāzties. Pat grāvēji, kuras režisē slaveni režisori var neiegūt panākumus, un pat labākie Korejas režisori mēdz izgāzties. Tātad līnija starp mākslas un komerciālo kino ir miglā tīta un nedomāju, ka tā vispār ir precīzi saskatāma…
Ir viena laba lieta, kas pastāv Korejas kino, tā ir, ka tiklīdz lietas nonāk līdz uzņemšanai, tad režisori joprojām ir centrālās personas un autoritātes. Attiecīgi viņi spēj izkrāsot filmu tādās krāsās kādās vēlas un tas varētu būt par iemeslu režisoru kautrībai atzīt filmas konkrētu žanru jeb virzienu… Piemēram es uzņemu filmu tādu kādu vēlos redzēt un man nav jāuztraucas vai es lienu avangardā vai komerciālajā kino…
Cinespot: Tikko jūs minējāt, ka Korejā filmas joprojām ir pakārtotas režisoram, vai uzsākt jaunu projektu ir grūti, tieši finansiālā ziņā?
Ryu:
Patiesībā kopš “Shiri” laikiem Korejā ieviesās Holivudas sistēma. Producenti izveido pilnīgu scenāriju no ideju līmeņa sacerējuma un pēc tam izvēlas konkrētu režisoru, kurš to īsteno dzīvē. Bet joprojām ir arī režisori, piemēram, Park Chan-Wook (“JSA”) vai Kiim Ji-won (“Foul King”) un arī es, kuri izvēlas producentus pakārtojot tos savām vēlmēm un idejām. Patiesībā Korejā ir izveidojušās divas frontes un starp šīm frontēm pastāv maz saskarsmes. Režisori, kurus izvēlas producenti parasti nekontaktējas ar režisoriem, kuri izvēlas producentus, tāpēc arī es daudz nezinu par otru frontes pusi…
Cinespot: Patiesībā tas ir viss, ko vēlējāmies jums pajautāt, liels paldies par atvēlēto laiku.
Ryu:
Paldies.
Oriģinālais intervētājs K. Lui.

|